Oplossing: uw Firefox-profiel kan niet worden geladen. Mogelijk ontbreekt het of is het niet toegankelijk

 Omdat Mozilla Firefox de standaardbrowser is in de meest recente desktop Linux-edities, kan het erg vervelend zijn om de gevreesde melding "Uw Firefox-profiel kan niet worden geladen" te krijgen. Dit wordt meestal veroorzaakt door een defecte cache in uw homedirectory, dus u hoeft uw opgeslagen profielvoorkeuren niet te wissen.Er is een snelle en pijnloze methode om de cache te wissen zonder iets belangrijks te verliezen.

De. cache / Mozilla-map in uw homedirectory bevat een hele reeks prullenbakbestanden die elke keer dat u op internet surft, worden aangemaakt en die veilig kunnen worden verwijderd. Als u een foutmelding ziet die iets zegt als "Uw Thunderbird-profiel kan niet worden geladen", moet u het volgende doen. Als het ontbreekt of niet beschikbaar is, wordt dit ook opgelost.

We zullen alle platforms bespreken waar dit probleem kan worden gevonden. We beginnen met Linux, gaan dan verder met Windows en tot slot MacOS.

Ubuntu vereist het volgende:

De eerste methode is om de cache van Mozilla te wissen.

1. Typ de volgende opdracht in een terminalvenster:

2. Dit zorgt ervoor dat de browser niet op de achtergrond werkt. U kunt ook het killall thunderbird-commando gebruiken om ervoor te zorgen dat er geen Thunderbird-instances worden uitgevoerd. Als je een bericht ziet als "firefox: geen proces gedetecteerd", negeer het dan omdat het alleen maar impliceert dat er geen instanties actief waren. Voer de volgende opdracht uit vanaf de terminal als u klaar bent:

3. Hoewel u geen uitvoer ziet, kunt u er zeker van zijn dat de bestanden zijn vernietigd omdat u hiervoor geen root-toegang nodig heeft. Omdat Thunderbird-cachebestanden in dezelfde map worden opgeslagen, worden ze met deze bewerking allemaal tegelijk gewist. Alle relevante informatie die met deze opdracht wordt verwijderd, wordt onmiddellijk opnieuw ingevuld wanneer u uw browser opnieuw start.

4. Het duurt slechts een paar seconden om te starten, dus nadat u klaar bent, opent u de Mozilla Firefox-webbrowser opnieuw. U zou deze keer geen waarschuwingen moeten krijgen omdat de browser uw profiel goed zou moeten laden nu de cache is opgeschoond. Hoewel uw geschiedenis en huidige aanmeldingen zijn gereset, zijn uw browserinstellingen niet gewijzigd.Omdat ze op een aparte locatie zijn opgeslagen, zijn bladwijzers en opgeslagen wachtwoorden niet toegankelijk. Deze methode lost het probleem op met zo min mogelijk gehannes, dus je zult het waarschijnlijk willen gebruiken.

Methode 2: Gebruik een grafische editor om de Mozilla-cache te verwijderen.

In de meeste gevallen is het gebruik van de terminal de snelste optie, maar als u een moderne Linux-distributie gebruikt, kunt u ook uw grafische bestandsbeheerder gebruiken. Als de Firefox- en Thunderbird-programma's actief zijn, sluit u ze, opent u Bestandsbeheer en gebruikt u Ctrl + H als verborgen mappen niet onmiddellijk worden weergegeven. Dubbelklik op het. cache-map en vervolgens in de map Mozilla.

1. Markeer de Firefox-map, evenals de Thunderbird-map als u er een heeft en er problemen mee ondervindt. Wanneer u op Shift + Delete drukt, krijgt u een waarschuwing dat de inhoud van de map permanent wordt vernietigd. U kunt met een gerust hart op de optie Verwijderen klikken, aangezien het uw geschiedenis en opgeslagen aanmeldingen zal verwijderen, maar niet cruciale items zoals bladwijzers of wachtwoorden.

2. Daarna kunt u Firefox herstarten en zou u geen waarschuwingen meer moeten zien dat u uw profiel niet kunt laden. Dit doet in feite hetzelfde als het terminalcommando hierboven, maar dan met een grafische bestandsviewer, dus het kan handig zijn als je al in je thuismap rondkijkt om erachter te komen wat er mis is.

Als u in Firefox de waarschuwing "Waarschuwing: niet-reagerend script" tegenkomt elke keer dat u het programma in de toekomst opstart, kunt u dit opnieuw uitvoeren omdat het dat probleem doorgaans ook oplost.

Voor Windows-gebruikers:

De eerste methode is om een nieuw profiel aan te maken.

Wanneer u deze fout in Windows krijgt, betekent dit dat het Firefox-profiel waarop de browser is ingesteld, niet beschikbaar is. De oplossing is simpel: we gebruiken de opdracht run om een nieuw profiel aan te maken en starten vervolgens Firefox. We kunnen de back-upsoftware gemakkelijk gebruiken nadat Firefox is gestart om al uw oude gegevens die op uw profiel zijn opgeslagen, te herstellen.Houd er rekening mee dat deze techniek het gebruik van uw Firefox-e-mailadres en wachtwoord vereist.

1. Gebruik Windows + R om Firefox te starten, typ "firefox.exe -p" en druk op Enter.

2. Een nieuw klein venster met tal van opties zal verschijnen. Selecteer "Profiel maken" in het vervolgkeuzemenu.

3. Er verschijnt een nieuw pop-upvenster met informatie over Firefox-profielen. Volgende moet worden ingedrukt.

4. U wordt naar een nieuw venster gestuurd waar u de naam moet invoeren van het profiel dat u aan het maken bent. Nadat u een naam heeft ingevoerd, klikt u op "Voltooien".

5. Je wordt nu teruggebracht naar het venster waar je bent begonnen. Om Firefox te starten, klikt u op de knop "Firefox starten".

6.Eenmaal in de browser kies je "Sign in to Sync" uit de menuknop in de rechterbovenhoek van het scherm.

7. Nadat u uw inloggegevens heeft ingevoerd, bent u weer online met uw volledige Firefox-profiel geladen.

Firefox opnieuw installeren is de tweede optie.

Als de voorgaande procedure geen resultaten oplevert, moeten we Firefox verwijderen en alle lokale gegevens verwijderen voordat we het opnieuw installeren. Dit is een bekend probleem met Firefox waarbij sommige configuratiebestanden beschadigd raken, waardoor u de browser niet correct kunt starten.

1. Typ "appwiz.cpl" in het dialoogvenster door op Windows + R te drukken.

2. Navigeer door de hele lijst met applicaties en functies totdat u Firefox vindt. Maak de installatie ongedaan door er met de rechtermuisknop op te klikken en "verwijderen" te selecteren.

3. Om de bestandsverkenner te openen, start u uw computer opnieuw op en drukt u op Windows + E. Ga nu naar "Bekijken" en kies "verborgen items" in het vervolgkeuzemenu. Dit wordt gedaan zodat we gemakkelijk toegang hebben tot alle bestanden, inclusief de bestanden die voor de gemiddelde gebruiker verborgen zijn.

4. Ga nu naar de volgende website:

De naam van de gebruiker in het profiel waarop het is geïnstalleerd, wordt UserName> genoemd (dit wordt uw gebruikersnaam van Windows). Als je een Mozilla-item tegenkomt, klik er dan met de rechtermuisknop op en kies "Verwijderen".

Pas dezelfde procedure toe op het volgende bestandspad:

5.Start uw computer opnieuw op en ga naar de officiële Mozilla Firefox-pagina. Download en installeer de meest recente versie. Nadat u het heeft geïnstalleerd, voert u het opnieuw uit om te zien of het probleem is opgelost.

Voor Mac-OS:

Deze foutmelding wordt weergegeven op het Mac-besturingssysteem, net als in Windows en Ubuntu. De symptomen zijn hetzelfde en de behandelingen zijn hetzelfde. Afhankelijk van het besturingssysteem varieert het mechanisme voor het implementeren van dergelijke oplossingen.

De eerste methode is om Profielbeheer te gebruiken.

We zullen proberen een nieuw profiel te genereren of een oud profiel te herstellen, en kijken of Firefox goed werkt. Als het nog steeds niet werkt, kunnen we proberen Firefox te verwijderen, eventuele resterende gegevens te verwijderen en opnieuw te installeren vanaf de officiële website.

1. Navigeer met Safari naar de hoofdpagina van Mozilla Firefox. Download de meest recente versie van het hulpprogramma voor profielbeheer. Kies uw besturingssysteem wanneer daarom wordt gevraagd en maak het.

2. Als u een fout zoals hieronder ziet, betekent dit dat u uw opties voor het uitvoeren van apps die via internet zijn gedownload, moet bijwerken. Het is vermeldenswaard dat het wijzigen van de instellingen beheerdersrechten vereist. Als de applicatie goed werkt, sla deze stappen dan over en ga direct door met het aanmaken van een nieuw profiel.

3. Selecteer "Systeemvoorkeuren" in het Apple-logo in de linkerbovenhoek van het scherm.

4. Klik op de subtitel "Beveiliging en privacy" als je eenmaal in de systeeminstellingen bent.

5. Om uw inloggegevens te verifiëren, klikt u op de vergrendelingsknop onder aan het scherm en voert u uw inloggegevens in. De keuze om applicaties in te schakelen wordt onmiddellijk gewijzigd nadat de inloggegevens zijn verstrekt. Het moet worden ingesteld op "Anywhere". Sla uw wijzigingen op en vertrek.

Opmerking: om uw Mac te beschermen, moet u deze instelling uitschakelen wanneer u klaar bent met het gebruik van profielbeheer.

6. U heeft de mogelijkheid om een bestaand profiel te selecteren of een nieuw profiel aan te maken. Nadat u een profiel heeft gekozen, klikt u op "Firefox starten". Hopelijk kan Firefox zonder meer problemen starten.

Opmerking: u kunt ook Sync in Firefox gebruiken om uw oude bladwijzers, favorieten en andere informatie te herstellen. U kunt het op dezelfde manier doen als bij het Windows-besturingssysteem.

Als u niet kunt synchroniseren met uw eerdere profiel, kunt u de profielbeheerder gebruiken om uw vorige Firefox-profiel te identificeren en te herstellen als dit nog op uw computer staat.

1. Ga naar het volgende webadres:

Controleer of er geldige Firefox-profielen beschikbaar zijn. Als die er zijn, opent u de profielbeheerder opnieuw, kiest u Nieuw en bladert u door de map naar het eerder gemaakte profiel (navigeer hier naar het profiel dat u zojuist eerder hebt ontdekt). Als u op OK klikt, moet uw Firefox-profiel worden hersteld.

Opmerking: als dit niet werkt, probeer dan de bestaande profielen in de profielbeheerder te verwijderen en opnieuw te beginnen.

Firefox opnieuw installeren is de tweede optie.

Als de profielbeheerder niet werkt, moeten we de applicatie opnieuw installeren, zoals eerder gezegd. Sommige overgebleven bestanden blijven altijd achter wanneer u software verwijdert. We moeten ze ook wissen voordat we een nieuwe kopie installeren, anders zou het probleem opnieuw optreden.

1. Selecteer "AppCleaner" in het menu "Launchpad".

2. Om een lijst te zien van alle programma's die op uw Mac zijn geïnstalleerd, klikt u op het lijstpictogram in de rechterbovenhoek van het scherm. Om Firefox te verwijderen, zoekt u het in de lijst en dubbelklikt u erop. Voordat u de knop "Verwijderen" selecteert, moet u nogmaals controleren of alle keuzes zijn aangevinkt.

3. Start uw Mac-computer opnieuw op. Ga nu naar de volgende plaatsen om de bestanden te zoeken:

Verwijder alle bestanden / mappen uit de opgegeven mappen en start uw Mac opnieuw op.

4. Ga nu met Safari naar de officiële Firefox-website, download de nieuwste Firefox-client en installeer deze op uw computer. Het probleem wordt hopelijk opgelost.

Opmerking: als u problemen ondervindt bij het verwijderen van de toepassing met deze tool, kunt u het beste een verwijderprogramma van derden gebruiken, zoals Osx-verwijderprogramma.

TIP: Als geen van de bovenstaande methoden heeft gewerkt, raden we u aan de Restoro Repair Tool te gebruiken, die opslagplaatsen kan controleren en defecte en ontbrekende gegevens kan repareren. Dit werkt in de meeste situaties waarin het probleem wordt veroorzaakt door een systeemfout. Restoro maximaliseert ook de prestaties van uw systeem. Restoro kan worden gedownload door hier te klikken.

Mocht uw probleem niet zijn opgelost, neem dan contact op met onze Mozilla Firefox klantenservice en stel uw vraag. We zullen ervoor zorgen dat we u op welke manier dan ook helpen

Oplossing: uw Firefox-profiel kan niet worden geladen. Voor meer informatie over hoe het mogelijk ontbreekt of ontoegankelijk is, belt u Bellen Mozilla Firefox Nederland.zij zullen al uw problemen oplossen.

Comments

Popular posts from this blog

7 Gmail-zoektips en -trucs voor ervaren gebruikers

Hoe repareer ik de fout "Helaas is Gmail gestopt" op Android?

Hoe gearchiveerde e-mails in Gmail te vinden