5 manieren om de fout 'Bijlage mislukt' in Gmail op te lossen
Kunt u vanwege Gmail geen bestanden aan e-mails toevoegen? Probeer deze oplossingen om dit probleem op te lossen.
Als het gaat om het verzenden en ontvangen van e-mails, is Gmail een zeer betrouwbare tool. Deze tool is echter niet zonder nadelen. Wanneer u probeert bestanden toe te voegen aan uw e-mails in Gmail, kan dit af en toe problemen veroorzaken.
Wanneer dit gebeurt, kunt u geen bestanden naar Gmail slepen en neerzetten en is de knop voor bestandsbijlagen inactief. Doorgaans verschijnt er een pop-upfoutmelding met de tekst: "Uw bestand kan niet worden bijgevoegd vanwege een fout, of de bijlage is mislukt. Een firewall of proxy kan hiervoor verantwoordelijk zijn."
Laten we u helpen bij het oplossen van dit probleem.
Waarom treedt deze fout op?
De foutmelding geeft aan dat een firewall of proxyserver mogelijk de oorzaak is van dit probleem. Dat is echter niet altijd het geval. Laten we een aantal aanvullende redenen voor deze fout onderzoeken:
- Uitvoerbare bestanden (EXE) en andere bijlagen die virussen zouden kunnen verspreiden, worden om veiligheidsredenen door Gmail geblokkeerd.
- Andere keren is een probleem met de browser de oorzaak van deze fout. De functionaliteit van Gmail kan bijvoorbeeld worden beperkt door een browserplug-in.
- Wat browsers betreft, is het mogelijk dat u er een gebruikt die niet wordt ondersteund. Gebruik compatibele browsers zoals Chrome, Edge, Firefox en Safari voor de beste Gmail-ervaring.
1. Schakel uw firewall uit
- Door de Windows-toets en R ingedrukt te houden, wordt de opdracht Uitvoeren weergegeven.
- Voer firewall in. CPL en klik vervolgens op OK.
- Selecteer Windows Defender Firewall in- of uitschakelen in het linkerdeelvenster.
- Selecteer de optie Windows Defender Firewall uitschakelen onder de instellingen Domein, Privé en Openbaar netwerk. Druk op OK om het tabblad daarna te sluiten.
2. Schakel uw proxyserver uit
- Voer in het zoekvak van Windows "Internetopties" in en klik erop wanneer de pagina wordt geladen.
- Ga naar het tabblad Verbindingen in het volgende venster en klik op de knop LAN-instellingen.
- Klik vervolgens op OK nadat u het vakje Gebruik een proxyserver voor uw LAN hebt uitgeschakeld.
- Klik in het venster LAN-instellingen op OK. Klik op OK nadat u uw wijzigingen hebt aangebracht in het venster Interneteigenschappen.
3. Verwijder cookies en cache in de browser
Als er een probleem is met uw browser, kan het nuttig zijn om de cache en cookies te verwijderen. Cookies zijn tekstbestanden die websites die u bezoekt produceren. Door browse-informatie te bewaren, verbeteren ze uw browse-ervaring. De cache slaat individuele elementen van pagina's op, zoals foto's. Wanneer u later terugkeert naar de site, zullen de webpagina's daardoor sneller laden.
Hoewel cookies en cache in uw browser uw surfervaring verbeteren, kunnen ze uw browser overbelasten als u ze niet regelmatig opschoont. Om deze fout en andere browsergerelateerde problemen op te lossen, wist u gewoon de cache en cookies in uw browser.
4. Ga incognito
5. Werk uw browser bij of gebruik een andere
Chrome bijwerken:
- Klik op de menuknop (drie verticale stippen) in de rechterbovenhoek van het scherm.
- Select Help > Over Google Chrome in het menu.
- Selecteer Opnieuw starten om alle aanwezige updates toe te passen.
Firefox-updateprocedure:
- Selecteer rechtsboven in het scherm de menuknop (drie horizontale streepjes).
- Open het menu Help > Over Firefox.
- Firefox zal automatisch controleren op updates en deze downloaden. Om Firefox bij te werken, klikt u op Opnieuw opstarten om bij te werken.
Edge-updateprocedure:
- Selecteer de menuoptie in de rechterbovenhoek van het scherm door op de drie horizontale stippen te klikken.
- Ga naar Help en feedback > Over Microsoft Edge voor meer informatie.
- Zodra Edge klaar is met het controleren op updates, klikt u op de knop Opnieuw opstarten.
Comments
Post a Comment