5 manieren om de fout 'Bijlage mislukt' in Gmail op te lossen

Kunt u vanwege Gmail geen bestanden aan e-mails toevoegen? Probeer deze oplossingen om dit probleem op te lossen.

Als het gaat om het verzenden en ontvangen van e-mails, is Gmail een zeer betrouwbare tool. Deze tool is echter niet zonder nadelen. Wanneer u probeert bestanden toe te voegen aan uw e-mails in Gmail, kan dit af en toe problemen veroorzaken.

Wanneer dit gebeurt, kunt u geen bestanden naar Gmail slepen en neerzetten en is de knop voor bestandsbijlagen inactief. Doorgaans verschijnt er een pop-upfoutmelding met de tekst: "Uw bestand kan niet worden bijgevoegd vanwege een fout, of de bijlage is mislukt. Een firewall of proxy kan hiervoor verantwoordelijk zijn."

Laten we u helpen bij het oplossen van dit probleem.

Waarom treedt deze fout op?

De foutmelding geeft aan dat een firewall of proxyserver mogelijk de oorzaak is van dit probleem. Dat is echter niet altijd het geval. Laten we een aantal aanvullende redenen voor deze fout onderzoeken:

  • Uitvoerbare bestanden (EXE) en andere bijlagen die virussen zouden kunnen verspreiden, worden om veiligheidsredenen door Gmail geblokkeerd.
  • Andere keren is een probleem met de browser de oorzaak van deze fout. De functionaliteit van Gmail kan bijvoorbeeld worden beperkt door een browserplug-in.
  • Wat browsers betreft, is het mogelijk dat u er een gebruikt die niet wordt ondersteund. Gebruik compatibele browsers zoals Chrome, Edge, Firefox en Safari voor de beste Gmail-ervaring.

Laten we u helpen bij het oplossen van deze fout nu u de oorzaak kent.

1. Schakel uw firewall uit

Het uitschakelen van uw firewall is een van de beste oplossingen voor dit probleem. Volg deze instructies op een Windows-computer.
  • Door de Windows-toets en R ingedrukt te houden, wordt de opdracht Uitvoeren weergegeven.
  • Voer firewall in. CPL en klik vervolgens op OK.
  • Selecteer Windows Defender Firewall in- of uitschakelen in het linkerdeelvenster.
  • Selecteer de optie Windows Defender Firewall uitschakelen onder de instellingen Domein, Privé en Openbaar netwerk. Druk op OK om het tabblad daarna te sluiten.
Mogelijk moet u ook antivirussoftware van derden die u gebruikt, even uitschakelen. Zorg ervoor dat u het meteen weer inschakelt nadat u het hebt verzonden.

2. Schakel uw proxyserver uit

Om het probleem op te lossen, kunt u uw proxyserver uitschakelen als deze momenteel is geactiveerd. Hier leest u hoe u dit kunt doen op een Windows-computer.
  • Voer in het zoekvak van Windows "Internetopties" in en klik erop wanneer de pagina wordt geladen.
  • Ga naar het tabblad Verbindingen in het volgende venster en klik op de knop LAN-instellingen.
  • Klik vervolgens op OK nadat u het vakje Gebruik een proxyserver voor uw LAN hebt uitgeschakeld.
  • Klik in het venster LAN-instellingen op OK. Klik op OK nadat u uw wijzigingen hebt aangebracht in het venster Interneteigenschappen.

3. Verwijder cookies en cache in de browser

Als er een probleem is met uw browser, kan het nuttig zijn om de cache en cookies te verwijderen. Cookies zijn tekstbestanden die websites die u bezoekt produceren. Door browse-informatie te bewaren, verbeteren ze uw browse-ervaring. De cache slaat individuele elementen van pagina's op, zoals foto's. Wanneer u later terugkeert naar de site, zullen de webpagina's daardoor sneller laden.

Hoewel cookies en cache in uw browser uw surfervaring verbeteren, kunnen ze uw browser overbelasten als u ze niet regelmatig opschoont. Om deze fout en andere browsergerelateerde problemen op te lossen, wist u gewoon de cache en cookies in uw browser.

4. Ga incognito

Gebruik je veel browserextensies of add-ons? Als dat het geval is, blokkeert een van deze mogelijk de functionaliteit van Gmail. Schakel de incognito- of privé-browsingmodus in om te zien of een extensie de oorzaak is van dit probleem. Log daarna opnieuw in op uw Gmail-account.

Als je nu bestanden aan Gmail kunt koppelen, werkt een van je extensies niet goed. Schakel elke browserextensie één voor één in nadat u ze allemaal hebt uitgeschakeld. Hiermee kunt u de defecte extensie identificeren. De defecte extensie moet dan mogelijk worden verwijderd of gewijzigd.

5. Werk uw browser bij of gebruik een andere

Wanneer u ze afsluit en vervolgens weer opent, updaten webbrowsers zichzelf meestal. Er kan een update volgen als je die van jou al lang niet hebt gesloten. U kunt populaire webbrowsers zoals Chrome, Firefox en Edge upgraden door deze stappen te volgen:

Chrome bijwerken:

  • Klik op de menuknop (drie verticale stippen) in de rechterbovenhoek van het scherm.
  • Select Help > Over Google Chrome in het menu.
  • Selecteer Opnieuw starten om alle aanwezige updates toe te passen.

Firefox-updateprocedure:

  • Selecteer rechtsboven in het scherm de menuknop (drie horizontale streepjes).
  • Open het menu Help > Over Firefox.
  • Firefox zal automatisch controleren op updates en deze downloaden. Om Firefox bij te werken, klikt u op Opnieuw opstarten om bij te werken.

Edge-updateprocedure:

  • Selecteer de menuoptie in de rechterbovenhoek van het scherm door op de drie horizontale stippen te klikken.
  • Ga naar Help en feedback > Over Microsoft Edge voor meer informatie.
  • Zodra Edge klaar is met het controleren op updates, klikt u op de knop Opnieuw opstarten.

Als niets anders werkt, kunt u een andere webbrowser proberen.

Gemakkelijke manieren om bestanden toe te voegen aan Gmail

Je zou geen problemen moeten hebben met het toevoegen van bestanden aan Gmail als je het advies opvolgt dat we hebben gegeven. Zorg er wel voor dat u een compatibele webbrowser gebruikt en bestanden van de toegestane bestandstypen bijvoegt. Als je dit probleem blijft ervaren, neem dan contact op met onze Gmail bellen nederland.

Comments

Popular posts from this blog

7 Gmail-zoektips en -trucs voor ervaren gebruikers

Hoe het vervelende Meet-tabblad in Gmail voor Android en iPhone uit te schakelen

Hoe repareer ik de fout "Helaas is Gmail gestopt" op Android?